תוכניות בתים פרטיים קומה אחת

תכנון בית פרטי מפלס אחד

למרות שמרבית הבתים הפרטיים בארץ מתוכננים עם שתי קומות, יש גם כאלו המעדיפים בית פרטי קומה אחת עם מרחב רציף ונגיש, נטול מדרגות. עבור הצורך הזה תקבלו ב-משרד מעצבת הפנים ענבר מנגד מענה שלם, המותאם באופן מלא לצרכים ורצונות פונקציונאליים ואסתטיים. המענה מבוסס על תכנון בתים פרטיים קומה אחת ששם דגש על הנדסת אנוש ואווירה מבוקשת ויוצר מרחב מעורר השתאות שנעים ונוח לחיות בו.

למי מתאים בית פרטי קומה אחת

הסיבה שמרבית האנשים בארץ בוחרים לבנות בית פרטי עם שתי קומות נובעת ממגבלות שטח נתון ורצון לנצל אותו כמה שיותר ולזכות בגינה גדולה. אי לכך, תכנון בית פרטי מפלס אחד יכול להתאים למי שבונה את ביתו על שטח יחסית מרווח, הגדול מחצי דונם, שמשאיר מספיק מקום הן לבית והן לגינה, וכשהיתרי הבניה מאפשרים התפרסות על שטח בנייה נרחב. כמו כן, בניית בתים קומה אחת על שטח של חצי דונם ופחות מכך יכולה להתאים למי שמתכנן בית צנוע וקטן, וכן למי שפחות חשוב לו המרחב החיצוני ומוכן להסתפק ברצועות גינה קטנות סביב הבית.

צפו בפרויקטים של ענבר מנגד מעצבת פנים מומלצת ⇐

עיצוב בית פרטי סלון

תוכניות בתים קומה אחת – דגשים

תוכנית בית קומה אחת מורכבת משורה ארוכה של פרמטרים שיש להתחשב בהם. בין היתר תוכניות בית פרטי קומה אחת נדרשות לשים לב לדגשים הבאים:

  • חשוב להבין כי תוכניות לבתים פרטיים קומה אחת שונות מתוכניות לבתים עם שתי קומות. השוני ניכר קודם כל בצורך לתכנן את כל הבית עם מפלס אחד נוח, הרמוני והגיוני, המשלב את כל החללים ויוצר הפרדה טבעית בין מרחב פרטי לציבורי.
  • מרחב אחד הרמוני נוצר על ידי בחירה נכונה ואחידה של חומרים, צבעים, צורת החללים והיחסים ביניהם.
  • בבתים קומה אחת יש פחות נגישות של חלל פנימי לשטח חיצוני, לכן יש לתכנן בקפידה את חלוקת הבית לחללים, באופן שכל חלל מקבל כמה שיותר אור וזרימת אוויר.
  • מתוך מחשבה קדימה, במקרים רבים כדאי לתכנן בית מפלס אחד עם תוכניות עתידיות לבניית עוד קומה, כולל הכנת יסודות לקומה נוספת ותכנון מרחב עתידי לחדר מדרגות. אפשר גם לתכנן קומה עתידית המבוססת על בנייה קלה, או ליצור מפלס אחד עם תקרה מאוד גבוהה שניתן בהמשך לבנות מתחתיה עוד קומה או גלריה.
  • הפרדת חללים פרטיים וציבוריים נדרשת בתכנון וחלוקה נכונה של המרחב השמה דגש גם על מרחב זורם והרמוני ופיזור נכון של האור במרחב. חלוקה זו מבוססת על אורחות חיי המשפחה והעדפותיה. למשל יש מי שיעדיף לרכז את כל החדרים הפרטיים באזור אחד ואילו אחרים יעדיפו לפרזם, עם הפרדה בין חדרי הורים, ילדים ואורחים.

לתכנון בית פרטי קומה אחת

לתכנון בית פרטי קומה אחת ולקבלת עוד פרטים וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם משרד מעצבת פנים ענבר מנגד בטלפונים 054-8018838 ו- 04-8102087 או במייל office@inbar-m.co.il.

כתבות נוספות

דילוג לתוכן