תוכנית בית פרטי 2 קומות

תוכנית בית פרטי שתי קומות – יתרונות ודגשים

יש לדעת כי תוכנית בית פרטי 2 קומות שונה באופיו מתכנון בית עם קומה אחת ונדרש בהתייחסות מיוחדת לחלוקה זו לשני מפלסים, הן מבחינת פרקטית והן מבחינה אסטטית.

במשרדה של מעצבת הפנים מומלצת בתל אביב ענבר מנגד מתמחים בתכנון ועיצוב כל סוג של בית פרטי לרבות תכנון בית 2 קומות.

תוכנית בית פרטי 2 קומות – היתרונות

החלום של רובנו עבור בית פרטי וגינה לרוב נדרש להתקיים על שטח מצומצם, שבמקרה הטוב מגיע לחצי דונם. לכן, בכדי לזכות גם בבית מרווח וגם בגינה גדולה עם כמה שיותר מרחק מהשכנים, רבים בוחרים ובצדק לנצל באופן אופטימאלי שטח נתון עם תוכנית לבית פרטי שתי קומות.

בנוסף לכך, בעוד שבית שטוח נדרש בעיצוב אחיד המגביל את האפשרויות שלו, תכנון בית פרטי 2 קומות מגדיל את טווח אפשרויות עיצוב הפנים שלו וגם מעניק יותר אפשרויות לעיצוב מרשים של חזית הבית. בבית עם שתי קומות ניתן גם לתכנן חלל מרכזי מאוד גבוה ומרשים.

בנוסף, תוכנית בית שתי קומות מספקת חלוקה הרבה יותר ברורה בין שטחים פרטיים לציבוריים בבית, כאשר בדרך כלל הקומה השנייה מיועדת לחדרי שינה וקומת קרקע משמשת למטבח, פינת אוכל סלון וכדומה. ולבסוף, בית עם שתי קומות מאפשר ליהנות משני עולמות של קומת קרקע ראשונה צמודה לקרקע, לצמחייה ולטבע, וקומה שנייה שלרוב מעניקה נוף הרבה יותר פתוח ופנוראמי.

צפו בפרויקטים של ענבר מנגד מעצבת פנים ⇐

תוכנית בית פרטי 2 קומות - ענבר מנגד עיצוב פנים

תוכנית בית פרטי 2 קומות – דגשים

חשוב לדעת כי תכנית לבית פרטי שתי קומות שונה במהותה מזו של בית עם מפלס אחד

והיא דורשת התייחסות מיוחדת לאלמנטים שונים בתכנון ועיצוב המבנה. בין היתר בתכנון של בית פרטי עם שתי קומות יש לתת את הדעת על הפרטים הבאים:

  • אם יש משהו המייחד תכנון בית של שתי קומות זהו הצורך בבניית מדרגות המחברות בין המפלסים, ההופכות לאלמנט מרכזי בחלל. אותן יש לתכנן אותן באופן שגם יהיה תקני, נוח ופרקטי וגם ישתלב עם עיצוב הבית ויעצים אותו.
  • גם אם אינכם סובלים כיום ממוגבלות מומלץ לחשוב קדימה ולתכנן את המרחב הביתי כך שניתן יהיה להתאימו לצרכי נגישות עתידיים, למשל מרחב שניתן בעתיד לבנות בו יחידת שינה מרכזית או חלל שאפשר יהיה להתקין בו מעלון או מעלית.
  • דאגו שבכל קומה יהיה לכל הפחות חדר שינה וחדר רחצה ושירותים אחד, היכולים לשמש אורחים, כאשר במידת הצורך חדר השינה בקומת הקרקע יכול לתפקד עם כובע כפול, למשל כחדר עבודה וחדר אורחים.
  • בתכנון חלל פנימי לרוב כדאי לשמור על קשר עיצובי וקשר עין בין שני המפלסים, למשל דרך חדר המדרגות, על ידי יצירת חלל מרכזי כפול, בעזרת גשר וכדומה.
  • יש להחליט אילו צרכים תשרת כל קומה כאשר בדרך כלל החלוקה היא למפלס פרטי וציבורי. כמו כן לרוב המפלס הציבורי יהיה בקומה הראשונה אם כי ניתן גם לתכנן בית הפוך עם חדר שינה צמוד לגינה וסלון ומטבח בקומה השנייה.

לתכנון בית פרטי שתי קומות ולקבלת עוד פרטים וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם משרד מעצבת הפנים ענבר מנגד בטלפונים 054-8018838 ו- 04-8102087 או במייל office@inbar-m.co.il.

כתבות נוספות

דילוג לתוכן